tisdag 26 april 2011

Hopparknän

Efterlängtat besök på Vårdcentralen och sjukgymnasten idag. Sedan en tid har många och intensiva träningspass och högfärd i felaktiga skor knackat på med notan. Jag har försökt negligera men efter en tid kände jag att det här skulle inte bli bättre om jag fortsatte med detta strutsbeteende. Så, jag beställde tid för att få dels veta vad det var, om jag kunde göra något åt det och i så fall vad.
Undersökning, grundlig och omfattande av både knän och fötter gav vid handen att jag drabbats av sk hopparknän. Jo då, visst har jag hoppat på en del träningspass. Foten, ja den har jag inte behandlat särskilt milt och jag ska vara snällare i fortsättningen med val av skor. Det finns ett speciellt tåbandage och det ska jag köpa. Jag kan fortsätta min träning med ny kunskap och redan idag har jag tänkt mig iväg. 14 dagars abstinens har satt sina spår.

Dagens rätt: Hopplöst fungerar också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar