tisdag 31 januari 2012

Januari månads sista dag

Dags för summering. Inte särskilt händelserik, ganska ordinär förutom den mycket milda starten, väderleksmässigt. Desto kallare är det nu. Vi har minus 15 grader men ljuset och den klara luften förmildrar.


Det knarrar under fötterna och vi klär oss varmt. Hurry tvingas ha det förhatliga täcket runt magen men tassarna reglerar sig själva, märkligt.


Min rea-julros står på fönsterbrädan och blommar flitigt. Om jag har tur kan den överleva tills det är möjligt med utplantering.

Denna månad lyckades vi få över en hel del pengar. Ett helt nytt sätt att hantera räkningarna upptäcktes av en slump. Prova du också. Vi hade så roligt under tiden.



Ja det blev faktiskt så lyckat att nu sitter vi med annan pappershantering.


Också mycket roligt. En skön vecka till alla bloggvänner!

6 kommentarer:

  1. Så synd att jag hunnit sänt iväg mina. Det där verkar var ett bättre sätt. Spännande att höra vad den checklistan ska leda er vidare till. Men visst är det ändå mysigt när det knarrar under skorna mycket bättre än plasket runt gummistövlarna.
    Ha en dag
    kram

    SvaraRadera
  2. Hurra! N kom jag in underk ommentarer. Hoppas resan blir trevlig!
    Återkommer då jag vet om det kommer fram
    kram

    SvaraRadera
  3. Det knarrar under ........det är en vinternatt...hej om du vill säj bara till så går vi hem till söder. Kram Pigan!

    SvaraRadera
  4. Oj - där är något att ta efter.... vad mycket pengar jag skulle få pengar över till väsentliga saker som resor då!!! Tack för tips - och ett gott skratt :-)
    Intressant med din checklista.....

    SvaraRadera
  5. Äntligen kan jag kommentera hos dig. Man ska inte ropa ej förrän man är över bäcken, Jag har skrivit förr och det bara försvinner.
    Ja, checklistor behövs i många sammanhang och särskilt om man skall resa bort.
    Det finns inget som är så härligt som barnskratt.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera