tisdag 30 mars 2010

Grått är flott


åtminstone om man bakom det grå kan ana blå himmel och antydan till sol. Den gråsmutsiga snön som delvis kantar promenadstigarna är också vacker, faktiskt.
Olika nyanser av vitt.
Har precis kommit hem från dagens långpromenad med Hurry Hund. Vi tog en liten annorlunda runda idag. Han behöver omväxling. Han behöver nya tidningar att läsa. Nosen följde vägkanten och han sniffade och skvätte, sniffade och sprätte. Det var mycket att göra idag. Jag har inte samma behov av nya stråk. Jag går i mina tankar och har mina upplevelser där. På hemvägen mötte jag en lätt joggande olyckssyster. En granne som också gillar att röra på sig men som trampat snett och nu fick mjukstarta motionsvåren. Själv får jag nog hålla mig till hundpromenader ett par dar till.

2 kommentarer:

  1. Oh va roligt det ska bli att följa din blogg! Välkommen !

    SvaraRadera
  2. Tack Åsagåsapigan. Dig kan man lita på i alla väder.
    Kram

    SvaraRadera