fredag 6 maj 2011

Bra och dålig repris

Hjärtbergenian blommar vänligt och tålmodigt. Aprilvärmen satte fart på blomningen och dom verkar inte tveka trots att temperaturen har krupit nedåt ganska rejält. Det är ett välkommet vårtecken på tomten.

Mindre välkommet, ja så in i pip pip ovälkommet snarare,  är odjuren som lämnat sina spår hos  Hurry Hund. Akut veterinärbesök för drygt en vecka sedan med bekanta symptom. Idag har vi fått preliminärsvar. Japp, borrelia och för säkerhets skull i år även ehrlichios. Dessbättre kommer antibiotikan att bita på bägge typerna av smitta. Så tröttsamt men mest för Hurry. Vi har gjort vad vi kunnat för att förebygga med fästinghalsband och regelbunden genomsökning av pälsen men de små rackarna har ju så goda möjligheter att gömma sig i lurvet. Nu blir det till att köpa mera köttbullar för att kamouflera medicinen. Lyllos Hurry,  för köttbullarna alltså.

4 kommentarer:

  1. Vi får svar till veckan om Dixie har borrelia. Får meducin nu så hon är redan bätter.

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för trevlig påhälsning i min blogg!Jag är inte så aktiv just nu. Våren är intensiv och annat lockar också. Jag kommer att titta in då och då och hälsa på. Trevlig blogg - så synd om vovven med fästingbett.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Åsa, så bra att veterinären satt in medicin i väntan på resultat. Vi har precis varit och hämtat en 3 veckors kur på Apoteket så nu ska kampen börja.

    SvaraRadera
  4. Välkommen Kajsastina! Kul att du hittat mig och tack för dina synpunkter. Visst är det mycket som lockar och drar den här årstiden. Jag har ju vinterdvalat så jag har en del att hämta igen.
    Trevlig helg tillbaka!

    SvaraRadera