söndag 2 oktober 2011

Att göra en tavla

är ingen konst. Jag vet, jag har presterat ett antal. Att göra konst av en tavla, det är konst. Konstigare än så är det ju inte, eller hur?

Min väninnas duktiga dotter, Magdalena , hon kan det däremot.
Nu ställer hon ut i Gamla stan med vernissage nästa helg.


Jag måste bara dit och kolla men först ska jag laga lite mat, gå ut med hunden och åka en sväng till Toulouse och trampa vin. Nja, trampa runt bland vingårdar då. Men när jag kommer hem då ska jag på konstutställning. Är du i krokarna så rekommenderar jag verkligen ett besök.

9 kommentarer:

  1. Intressant konstbesök hos Magdalena! Riktigt ögongodis.... Intressanta motiv från mina hemtrakter dessutom - Jämtland/Härjedalen. Visste inte att det finns en konstskola i Östersund!

    Behöver du inte en sällskapsdam när du far till Toulouse? Anmäler mig som frivillig. Lönen kan vi säkert komma överens om. Rätt OK med fri mat och vin....

    (Det är nästan i de trakterna vi håller till på somrarna... :-)

    SvaraRadera
  2. Va????????? Ska du ut igen din trollpacka.....nåja jag har också varit på resande fot till Enköping. MEN ska på konstresa till Odense i Danmark på fredá- söndá.

    SvaraRadera
  3. Beppan, det hade ju varit nå´t. Sällskapsdamer växer inte på träd. Inte frivilliga till fritt vivre. Till nästa gång ska jag ta mig en funderare. Allvarlig.
    Var i dessa trakter är ni på somrarna?

    SvaraRadera
  4. Åsa, det var väl ingen nyhet att vi åker till la France? Ha det jättetrevligt på konstresan och sedan berättar vi för varann när vi ses.

    SvaraRadera
  5. Vilket bra tips nu när jag ska ner till Stockholm. Ska absolut dit och skåda konstverken.

    SvaraRadera
  6. Så synd att man bor i Sundsvall. Det dyker upp så många bra tips från huvudstaden. Får nöja mig med att titta på bilder från utställningar.
    Ha en trevlig tripp

    SvaraRadera
  7. Jag har varit och tittat inne hos Magdalena.
    Jätteduktig konstnär. Nu dröjer det en månad innan jag kommer till Stockholm, vem vet det kanske blir någon mer utställning.
    Trampa kring i vingårdar i Toulouse, det låter härligt.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Vi har en dam som undervisar i akvarellmålning i kyrkans regi varannan vecka. Hon ska vara med i den här utställningen. I Täby har pågår också en akvarellutställning, där min svägerska ska få hänga några av sina alster. Dit ska jag nästa vecka.
    Ha en trevlig resa till Frankrike!
    kram

    SvaraRadera