fredag 2 juli 2010

Nu går det undan

Full fart bland flytetygen i poolen. Just another day in Paradise. Varmt, varmt men svalka inom räckhåll. Minns min barndoms plaskdamm. Etthundrabarn med minst två fötter var trängdes i minsta plaskdammen på Nordanå. Det var lycka då. Vi samsades gott, åtminstone vad jag minns. När det sedan var dags för mina barn att besöka plaskdammen, då var det inte lika trångt, åtminstone vad jag minns. Nu delar mina barnbarn på egen pool. Det blir lika mycket under vatten som ovan ytan. -Det gäller att ha koll. Idag skulle Mormor njuta badfåtöljen men....helt plötsligt plumsade hon i. Ridå och glada skratt.

Nu blommar det och blommar det. Pionerna, dagsländorna, så underbara men kortlivade. Njut!

Här vaktar jag. Åkerbärsplantorna hos dottern har fått kungligt besök.

Vill du ha lite blåbär Mormor? Vissst vill mormor det. Den lilla tösen behöver bara gå ut genom dörren så finns blåbärsriset där. En underbar tomt med allt som behövs för att njuta och må bra, det har dottern med familj.

Varså god. En söt liten skål med nyplockade blåbär. Är inte detta sommar, så säg?

Dagens rätt: Delad glädje är dubbel glädje.

8 kommentarer:

  1. Hur somrigt som helst!
    Jo Inger och jag bor nära varandra, i samma by till och med, men sen kan det hänga en del på läget av själva jordgubbslandet. Mina står i en svag södersluttning.
    Fortsätt njut!

    SvaraRadera
  2. Skålen med blåbär skulle jag vilja ha...äääällllssskkkaaarrrr blåbär. Fick en burk blåbärssylt när jag var i danmark av en kamrats mamma.

    SvaraRadera
  3. Va...har ni blåbär också???? Suck....

    SvaraRadera
  4. Åsagåsa, inte visste jag att du var ett blåbärsfan. Klart att du ska få blåbärssylt av mig.

    SvaraRadera
  5. Jodu Inger! Här går det undan med somrigheterna. Mina åkerbär är också ätklara.

    SvaraRadera
  6. Cici, jag lovar att fortsätta med njutandet. I morgon bär det av till Sundsvall och lintottarna. Då är jag Farmor helt plötsligt.

    SvaraRadera
  7. Nu får du väl ge dej....Sluta att fresta på detta vis!

    SvaraRadera
  8. Inger, den som spar han har. Har varit en sväng och kollat sommarkantarellerna. Endast en liten torr stackare än så länge.

    SvaraRadera