måndag 19 april 2010

Absolut vår


Idag ror jag med alla åror. Har skrivit en göralista för allt, och då menar jag allt, som ska hinnas med innan vi kan luta oss tillbaka i solstolen och lägga oss i hammocken.
Dagen började med ett leende. Nu kommer det ena budet efter det andra med löften om en drägligare tillvaro för pensionärerna. Ju närmare vi kommer valdagen desto bättre kommer vi att få det. Det är ju bara så bedrövligt hur eländigt en del pensionärer får ha det, ofta kvinnor som varit hemma en stor del av den tiden mannen kunnat arbeta. Sedan kanske ut i offentlig anställning. Ensamstående med endast garantipension och en hyresrätt, så ser det tyvärr ut för många kvinnliga pensionärer. Det blir inte mycket guldkant på tillvaron då. Blir ledsen när jag tänker på det. Hoppas att det kan bli bättre.

Nu jäser en matbrödsdeg. Har varit på Ikea och shoppat upp mig på nya badrumsmattor och ett vädringsställ. Ett nytt lock till micron satsade jag också på. Sedan har jag ringt Myrorna som kommer och hämtar soffskrället som ska ersättas med en ny fräsch som kommer i morgon. Inte en dag för tidigt att beställa hämtning alltså.
Nu ska det bli rantafaj i Villa Solhem vill jag lova. Det ska bli så rent att inte ens Marlene och Marie-Louise har något här att hämta. Förresten det programmet "Rent hus" var barnbarnens favoritprogram, dom satt som klistrade. Nu tittar dom på Talang istället.

Hur gör man för att pimpa upp bloggen förresten. Den är ju tråkig när jag jämför med andras. Och inte kan jag lägga upp mer än en bild.
Nog gnällt för dagen - till degen!

5 kommentarer:

  1. Jag borde också baka men är lite osams med alla recept, det blev fasligt misslyckat till jul...
    Angående att pimpa upp bloggen så kan du gå in på anpassa och välja ett nytt utseende...tänk om det vore så lätt med det där bedrövliga facet som glor mot en varje morgon....

    SvaraRadera
  2. Herrre guuuu...här händer det grejjer!

    SvaraRadera
  3. Har både blåsippor och snödroppar i gräsmattan. I dag har husbonden och jag reagerat i trä´gårn hela dagen.....

    SvaraRadera
  4. Inger, pimpa facet är ju bara att hosta upp litet klöver och vips kommer de vassa knivarna fram. Såg att det finns sminkfilter att köpa till kameran. Man fotograferar sig själv med filtret på och sina ovänner utan. Ha ha ha

    SvaraRadera
  5. Ha, ha säger då jag också....( ang, sminkfiltret)
    Men inga knivar i mig. Oskuret är bäst!!!

    SvaraRadera